>جهت تبادل لینک رایگان کلیک و اعلام فرمایید

چند نکته ساده برای طراحان وب

چند نکته ساده برای طراحان وب

تاریخ : شنبه 11 شهريور 1391
نویسنده : admin


 

چند نکته ساده برای طراحان وب
 

طراحان وب، به‌صورت فردی یا گروهی کار می‌کنند و معمولا به آنها Freelancer خطاب می‌شود. بسیاری از این طراحان، فقط در یک زمینه یعنی طراحی وب تخصص دارند و مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت زمان و مدیریت فعالیت‌های خود را به‌دشواری انجام می‌دهند که این مساله روی نتیجه کار، یعنی محصول تولیدی آنها تاثیر می‌گذارد. از این‌رو بهتر است به توصیه‌های زیر به‌دقت عمل شود.

ایمیل‌تان را خاموش کنید

ایمیل یک ابزار مفید است، ولی می‌تواند به‌راحتی روز کاری‌تان را خراب کند. اگر از آن‌دسته افراد هستید که به‌محض شنیدن صدای «بینگ» ایمیل، از جای خود می‌پرید تا ببینید چه ایمیلی برای شما آمده است، باید از خودتان بپرسید شما بنده کار هستید یا کار بنده شما؟!

واقعیت این است که بسیاری از ایمیل‌ها ضروری نیستند و معمولا نیازی نیست که به آنها فورا پاسخ دهید یا اصلا بدانید محتوای ایمیل چه‌چیزی است؟ پس ایمیل خود را خاموش کنید تا بتوانید درست و حسابی به کارتان برسید. بهتر است ابتدای روز، یک ساعت از وقت خود را صرف مرتب کردن ایمیل‌های جدید خود کنید. بعد از آن ایمیل را خاموش کنید تا وقت استراحت که دوباره به آنها رسیدگی می‌کنید. ایمیل‌های کم‌اهمیت‌تر هم بهتر است در آخر روز منتظر جواب باشند.


اولویت‌دهی


چه‌ مقدار از روز خود را صرف نوشتن فهرست کارهایی که باید انجام دهید، می‌کنید؟ بسیاری از افراد بیش از وقت خود، کار برای انجام دادن دارند. به‌همین خاطر تصمیم این‌که بعد از این کار، چه‌کاری باید انجام دهند برایشان بسیار دشوار می‌شود و بیشتر زمان خود را صرف ناراحتی از این مساله می‌کنند که چرا وقت خود را صرف این‌کار کردند و آن ‌یکی را انجام ندادند! این، مساله‌ای است که بیشتر ما با آن برخورد می‌کنیم. باید با آن کنار بیاییم و همه کارها را انجام دهیم. اگر همواره فکر کنید که چه‌ کارهای دیگری می‌توانستید انجام دهید، هیچ‌کاری را تمام نمی‌کنید. اول روز (البته بعد از چک کردن ایمیل‌ها!)، به این فکر کنید که چه‌کارهایی اهمیت بیشتری دارند و آن‌ها را به‌ ترتیب اهمیت یا برحسب علاقه‌ای که برای انجام آن‌ها دارید، مرتب کنید.


فقط انجام دهید


اگر روی کاری که باید انجام شود، مصر هستید، دیگر نیازی نیست به بقیه کارها فکر کنید. چون هر مقدار زمان یا انرژی‌ای که صرف بقیه کارها می‌کنید، وقت و انرژی‌ای است که هدر داده‌اید. اولویت‌دهی به کارها: چند نفس عمیق، کمی دل و جرات و یک قلم نیاز دارد! بعد از تکمیل فهرست کارهایی که باید انجام دهید، دومی را فراموش کنید، تمرکز خود را روی اولین کار بگذارید و فقط آن‌را انجام دهید. نگران کار بعدی نباشید و یک ابرمدیر برای خود باشید. مثل رهبر یک تیم که تمام فشارها را با جمله «فقط روی این تمرکز کن و بقیه رو به من واگذار کن»، از اعضای تیم می‌گیرد. برای خود رهبر تیم باشید، به‌ خود بگویید «فقط به اولین کار فکر کن و بقیه را فراموش کن» و کار خود را بکنید.


استراحت کنید


خیال نکنید که می‌توانید تمام وقت، کار کنید. اگر ساعت‌های زیادی کار می‌کنید و به ‌اندازه کافی نمی‌خوابید، استراحت نمی‌کنید، کار خود را کم نمی‌کنید، به مغز خود استراحت نمی‌دهید یا هر چیز دیگر، کم‌کم از سرعت کار کردن خود کم می‌کنید. مغز و بدن شما نمی‌توانند مدت زیادی با حداکثر توان کار کنند. اگر همین‌طور ادامه دهید، خطر شکستن خود را به ‌جان خریده‌اید! سعی کنید زمان خستگی خود را بفهمید و کارهای ساده‌تر انجام دهید. بهتر از آن، یک چرت ۱۰دقیقه‌ای، می‌تواند معجزه کند. بهتر است به‌اندازه کافی به‌ خود اعتماد کنید که اگر بیشتر بیدار بمانید، کارهای بیشتری می‌توانید انجام دهید و کمی استراحت کنید.


با بقیه درمیان بگذارید


اگر چند پروژه در دست دارید که با هم انجام می‌شوند و افراد زیادی به شما وابسته هستند، ممکن است فشار زیادی تحمل کنید. راه ساده دیگری که می‌تواند جلوی استرس را بگیرد این است که با کسانی که منتظر جوابی از طرف شما هستند، صادقانه صحبت کنید. بدترین کار هم این است که سر خود را در برف فرو ببرید تا بقیه عصبانی شوند. همیشه راستگویی بهترین کار است. اجازه دهید مشتریان‌تان بدانند کار می‌کنید و سرتان شلوغ است ولی کار آنها برای‌تان اهمیت دارد. یک ایمیل کوتاه بفرستید و مساله را با آنها درمیان بگذارید. مطمئن باشید اعتماد بیشتری به شما می‌کنند و دیگر روی شما فشار نمی‌آورند که از کار خود صرف‌نظر کنید و کار آن‌ها را انجام دهید.


محیط کاری


بدیهی است که اگر در محیط دلخواه کار می‌کنید، بیشتر و بهتر کارهایتان را انجام می‌دهید. اگر در محیطی کار می‌کنید که چیزهای زیادی برای پرت کردن حواس‌تان از کار دارد، سعی کنید کاری کنید که به آن‌ها توجه نکنید. مثلا با یک هدفون قوی به موزیک مورد علاقه‌تان گوش کنید تا صداهای اضافی را نشنوید! همیشه وضعیت راحتی و نشستن ‌تا پشت میز کامپیوتر، وقتی کار می‌کنید را بررسی کنید. اگر هنگام کار کردن راحت نیستید، برای رضای خدا به توصیه‌های مشاور ارگونومیک عمل کنید! ممکن است این‌کار برای شما هزینه زیادی داشته باشد، ولی بهتر از این است که بعد از مدت کوتاهی به‌خاطر کمردرد کار خود را رها کنید.


کامپیوتر


مطمئنا بیشتر زمانی که کار می‌کنید با کامپیوتر است، ولی کامپیوتر باید منتظر شما باشد، نه شما منتظر کامپیوتر! اگر بالا آمدن کامپیوتر ۵دقیقه زمان می‌برد وقت آن است که سیستم‌عامل آن‌را دوباره نصب کنید یا به‌دنبال یک سیستم جدید بروید. سیستمی که با آن کار می‌کنید را به‌ بهترین و تمیزترین حالتی که می‌توانید نگه‌دارید. همچنین اگر از ویندوز استفاده می‌کنید، هر چند هفته یک‌بار، هارددیسک خود را یک‌پارچه کنید، آنتی‌ویروس خود را به‌روز و اجرا کنید، یک بهینه‌ساز حافظه اجرا کنید و سرویس‌های غیرضروری را ببندید.


بدن خود را مدیریت کنید


سیستم بدن انسان، یک ماشین پیچیده، با پروسه‌های مدیریتی پیچیده است. اگر می‌خواهید بازده بیشتری از آن بگیرید باید حد آن سیستم را بدانید و در همان محدوده کار کنید. از اتلاف انرژی خودداری کنید و بیش از حد به‌ فعالیت‌های بدنی نپردازید.   


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

>جهت تبادل لینک رایگان کلیک و اعلام فرمایید