>جهت تبادل لینک رایگان کلیک و اعلام فرمایید

کاملترین نقد و بررسی اولترابوک Lifebook UH552 فوجیتسو +البوم عکس+

کاملترین نقد و بررسی اولترابوک Lifebook UH552 فوجیتسو +البوم عکس+

تاریخ : یک شنبه 29 بهمن 1391
نویسنده : admin


 اگر به خاطر داشته باشید تا قبل از سال 2009 محصولات فوجیتسو تحت نام برند Fujitsu-Siemens به فروش می‌رسیدند و مشارکت این دو شرکت بر روی محصولات کامپیوتری بصورت 50 درصد بود. اما فوجیتسو در آپریل 2009 سهم زیمنس را خرید و صاحب کل این تجارت مشترک شد. البته با این وجود هنوز لپ‌تاپ‌های فوجیتسو در آلمان تولید می‌شوند.

لپ‌تاپ و کامپیوترهای فوجیتسو معمولا جز پرفروش ترین‌های بازار نیستند، اما همواره از کیفیت ساخت نسبتا خوب و طراحی و ظاهر ساده‌ای برخوردارند و تجربه نشان داده که این محصولات طول عمر بالایی نیز دارند.

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی اولترابوک UH552 فوجیتسو که از بدنه آلومینومی و نسبتا شکیل به همراه قلب تپنده Core i5 از خانواده Ivy Bridge بهره می‌برد، بپردازیم. لپ‌تاپ سبکی که سیم کارت می‌خورد و از GPS نیز پشتیبانی می‌کند.

اولترابوک UH552 فوجیتسو توسط شرکت بهین تکنولوژی -نماینده رسمی لپ‌تاپ‌های فوجیتسو در کشور- در اختیار زومیت قرار گرفت.

طراحی و سخت افزار

اولترابوک UH552 از نظر شکل و شمایل ظاهری و ابعاد شبیه دیگر اولترابوک‌ها است و بدنه آن باریک و وزن آن سبک است. در ساخت این لپ‌تاپ از ترکیب آلومینیوم و پلاستیک استفاده شده است. ایجاد کنتراست در طراحی، جذابیت را برای محصول به همراه دارد و فوجیتسو نیز تلاش نموده تا با در نظر گرفتن این قاعده کلی، بدنه فلزی بیرون دستگاه را به رنگ روشن و بدنه داخلی را به رنگ مشکی تیره طراحی کند. اگر در بدنه مشکی داخلی که تنها قسمت بالای آن روشن است، رنگ روش بیشتری استفاده می‌شد، محصول نهایی جذاب‌تر به نظر می‌رسید. سطح بیرونی، طرح ساده و شیکی دارد و لوگوی فوجیتسو نیز در وسط آن قابل تشخیص است. بطور کلی لبه‌های منحنی شکل و طراحی بیرونی دستگاه باعث ظرافت و زیبای در آن شده‌اند، اما بدنه داخلی به جذابی و زیبایی قسمت بیرونی نیست.

 

 

 

 

 در قسمت بالای صفحه کلید یک حاشیه با رنگ روشن وجود دارد که دو لولای اتصال نمایشگر با بدنه دستگاه نیز با همین رنگ در کناره‌های آن جای گرفته‌اند. در بین این دو لولا حفره‌های بسیاری قرار داده شده‌اند تا هم صدای خروجی اسپیکرها در آنها پخش شود و هم جلوه لپ‌تاپ را بهتر کنند. اما متاسفانه این حفره‌ها مکان مناسبی برای جمع شدن گرد و غبار نیز هستند. در سمت راست همین قسمت یک دکمه پاور با نور پس زمینه آبی و در سمت چپ آن چراغ‌های نشانگر شبکه بی سیم، پاور، دیسک سخت، باتری و غیره وجود دارند. اما از این قسمت به پایین تمام اولترابوک UH552 به رنگ مشکی است و صفحه کلید و تاچ پد نیز به همین رنگ هستند.

مشخصات سخت افزاری و قیمت Lifebook UH552 فوجیتسو

  • پردازنده: Intel Core i5-3317U از خانواده Ivy Bridge سری U با 2 هسته 1.7 گیگاهرتز
  • نمایشگر: 13.3 اینچ از نوع LCD-LED Backlit با رزولوشن 1366 در 768 پیکسل
  • حافظه رم: 4 گیگابایت DDR3
  • گرافیک: Intel HD 4000 یکپارچه شده با پردازنده Ivy Bridge
  • دیسک سخت 500 گیگابایت 5400 دور
  • درایو اپتیکال: ندارد
  • باتری: 4 سل 2840 میلی‌آمپر ساعت یا 42 وات ساعت
  • ابعاد: 323 در 234 در 18.0 میلی‌متر، وزن 1.6 کیلوگرم
  • درگاه 3G و GPS داخلی برای نسخه Core i5
  • قیمت نسخه Core i3 برابر با 2.1 میلیون تومان و نسخه Core i5 برابر 2.5 میلیون تومان به همراه گارانتی و خدمات یک ساله شرکت بهین

 در لبه چپ اولترابوک UH552 به ترتیب از بالا به پایین درگاه قفل کینگستون، خروجی HDMI، دو پورت USB 3.0 و جک 3.5 میلی‌متری هدفون قرار دارند. در لبه پشت دستگاه و در میان دو لولای نمایشگر دریچه‌های خروجی سیستم خنک کننده و در لبه راست درگاه برق، یک پورت USB 2.0، اسلات سیم کارت و کارت خوان حافظه قابل مشاهده هستند.

جالب است بدانید که نسخه Core i5 لپ‌تاپ UH552 فوجیتسو دارای اسلات سیم کارت و GPS داخلی است و به این ترتیب می‌توان از اینترنت 3G در آن بهره برد. در ایران نیز با همه‌گیر شدن شبکه رایتل می‌توان همیشه و در همه جا به اینترنت دسترسی داشت. این قابلیتی است که در کمتر لپ‌تاپی وجود دارد و ترکیب آن با GPS می‌تواند یکی از قابلیت‌های کلیدی و تاثیر گذار در انتخاب مشتری باشد.

UH552 دارای میکروفن داخلی و وب کم برای مکالمه تصویری نیز می‌باشد. کیفیت اسپیکرهای استریو این لپ‌تاپ مناسب است اما حجم صدا در آن همچون بسیاری از اولترابوک‌ها خیلی زیاد نیست.

نمایشگر

اولترابوک UH552 فوجیتسو مجهز به یک صفحه نمایش 13.3 اینچ از نوع LCD LED-backlit با رزولوشن 1366 در 768 پیکسل است. نمایشگر این لپ‌تاپ از نوع مات بوده و به همین دلیل می‌توان از آن در محیط‌های پرنور و مکان‌های خارجی استفاده نمود. این نوع صفحه نمایش به همراه درگاه 3G و GPS داخلی باعث می‌شود تا از این اولترابوک سبک در مسافرت و خارج از منزل یا محیط کار نیز به راحتی استفاده نمود.

پنل نمایشگر از نوع TN است و به همین دلیل زاویه دید محدودی دارد. زاویه دید عمودی به مراتب محدودتر از زاویه دید افقی است و اگر زاویه نمایشگر را کمی نسبت به دید خود تغییر دهید با افت کیفیت در تصویر و بهم ریختگی رنگ‌ها روبرو می‌شوید. البته این مشکلی است که در تمام لپ‌تاپ‌های این بازه قیمتی کم و بیش وجود دارد. در تصاویر پایین، زاویه دید محدود نمایشگر را مشاهده می‌کنید:

 

 

اگر به مشاهده ساب پیکسل‌ها علاقمند هستید در تصویر پایین می‌توانید چیدمان ساب‌پیکسل‌ها در نمایشگر UH552 را مشاهده کنید:

fujitsu lifebook uh552 display rgb

مورد دیگر این نمایشگر، رزولوشن پایین آن نسبت به سایزش است که این هم برای لپ‌تاپ‌های این بازه قیمتی به یک استاندارد تبدیل شده است. اما اگر نسبت به رزولوشن حساس باشید، حتی متوجه تراکم کم نمایشگر خواهید شد.

لازم است به این نکته نیز اشاره کنیم که عمق رنگ مشکی و متقابلا کنتراست تصویر و همچنین شدت روشنایی نور در این نمایشگر مناسب و تصاویر در آن از کیفیت نسبی مناسبی برخوردار هستند.

 صفحه کلید و تاچ پد

ابعاد و فاصله بین کلیدهای صفحه کلید اولترابوک UH552 مناسب هستند، اما یک مورد که به دلیل ضخامت کم، بین تمام اولترابوک‌ها مشترک است در UH552 نیز وجود دارد و آن هم ارتفاع کم کلیدهای صفحه کلید است. ارتفاع کم کلیدها باعث می‌شود تا تجربه تایپ در اولترابوک‌ها مشابه لپ‌تاپ‌ها نباشد، اما پس از چند روز تایپ کردن به شرایط تازه عادت می‌کنید و مشکلی را در آن مشاهده نخواهید کرد.

صفحه کلید لپ تاپ فوجیتسو

یک نکته جالب در مورد صفحه کلید این اولترابوک، وجود کلیدهای مستقل برای Page Down, Page Up, Home و End است که در اکثر لپ‌تاپ‌های 13 اینچ به صورتی ترکیبی با استفاده از کلید Fn و کلیدهای جهت در دسترس قرار می‌گیرد. وجود این کلیدهای مستقل سرعت جابجایی بین فایل‌ها و صفحات را افزایش می‌دهد و در کل نکته مثبت در طراحی کی‌برد به شمار می‌رود.

تاچ پد UH552 نیز دارای دو دکمه فیزیکی مستقل در قسمت پایین است و خود سطح آن نیز به خوبی دستورات انگشت را تشخیص می‌دهد. در کل مشکل خاصی در صفحه کلید و تاچ پد UH552 مشاهده نکردیم و هر دو از کیفیت مناسبی برخوردار بودند.

نرم افزار

 متاسفانه با وجود انتشار ویندوز 8، لپ‌تاپ UH552 فوجیتسو با ویندوز 7 و صفحه نمایش غیرلمسی بهره می‌برد، البته شما می‌توانید ویندوز 8 را بر روی آن نصب نموده و از آن استفاده کنید چون فوجیتسو کلیه درایورهای راه انداز ویندوز 8 برای سری UH552 را ارائه کرده است.

بازده دیسک سخت

سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در دیسک سخت 500 گیگابایتی وسترن دیجیتال

 آزمایش سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات برروی حافظه HDD این اولترابوک که ساخت شرکت وسترن دیجیتال است از نرم افزارهای CrystalDiskMark و HD Tuner Pro استفاده کرد. براساس این آزمایشات حداکثر سرعت انتقال اطلاعات در دیسک سخت 500 گیگابایتی  لپ‌تاپ UH552  برابر با 118.2MB/s (مگابایت در ثانیه)، حداقل سرعت انتقال اطلاعات در آن برابر 49.2MB/s و میانگین سرعت انتقال اطلاعات نیز 87.7MB/s می‌باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






دسته : <-CategoryName-> | بازدید ها : بار

>جهت تبادل لینک رایگان کلیک و اعلام فرمایید